Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Harzen 12 Maj 2016
Hej.
Snubbi-sex (Søren) og jeg har talt om hvor turene skal gå hen i 2016. Vi talte bla. om at vi nok HAR set Skagen og det meste nord for Limfjorden, og at vi i 2016 vil køre mere syd for Limfjorden, heriblandt Djursland, Lemvig, Hvidesande skal nok besøges.
Det har været oppe at vende om vi endnu engang skal lade turen gå til Bornholm, men omvendt så har vi været der for få år siden og vi snakkede om at det ikke "trak" så meget. Desuden bliver en tur til Bornholm hurtig dyr.

Vi blev enige om at vi ville prøve at køre i bakker/bjerge, derfor kører vi mod Harzen fra Aalborg torsdag den 12 maj 2016, tidligt om morgenen. Undertegnede på MC og Søren på ATV. Peter på grøn Kawasaki (nogle kan sikkert huske ham) kører sandsynlig også med, og vigtigt er det at nævne at Peter IKKE kommer til at bestemme tempoet Smile

Det er en tur på ca 740km som vi tilbagelægger på 'en dag. Vi regner med at kunne spise aftensmad på hotellet i Harzen, samt nå at drikke en velfortjent fadøl, inden vi går i seng.
fredag den 13 og lørdag den 14 maj skal vi ud at køre i bakkerne/bjergene, have det sjovt og se hvad der skal ses.
Søndag den 15 tidlig morgen kører vi hjem, igen i et stræk.
Mandag den 16 er 2 pinsedag, så der kan familien og den ømme r.. plejes Smile

Vi kører på landevej både frem og tilbage. Vi regner med at holde en pause for hver ca. 100km (ved tur start nok lidt længere stræk) så der kan tankes og strækkes ben. Vi påtænker at køre i et frisk tempo, men ikke over 100kmt.
Nu kommer den del der måske lyder lidt hårdt, men for at der er rene linjer, så skal hver mand/dame kunne klare sig selv. (vi hjælper selvfølgelig hinanden hvor vi kan) dvs. autohjælp i udlandet er et must, således at hvis en er uheldig at køre i stykker og det ikke kan ordnes på stedet, så ødelægger det ikke turen for gruppen, dvs. gruppen kører videre, og den uheldige kan måske støde til senere.

Søren og jeg har et par hoteller i kikkerten som vi skal have ringet til. 3 overnatninger i dobbeltværelse med morgenkaffe koster omkring 1000kr, hvilket set med danske øjne er billigt.
Der kommer mere info om det hotel vi vælger.

Dem der vil med på denne tur kan tilmelde sig i tråden her. Hvis nogle fra Sjælland vil med, kan det være at det smarteste for dem er at tage færgen, så kan vi evt. lavet et opsamlings punkt i tyskland. Ellers laver vi selvfølgelig opsamlings punkter lang ruten afhængig hvem der tilmelder sig og planlægger derefter.

SÅ kom ud af igloen og tilmeld jer (y)

[Image: harzen.jpg]

[Image: harzen1.jpg]

[Image: harzen2.jpg]
Tidligere ejer af: SMC 302, Dinli Centhor 700 og Adly 500. Kører nu Honda VFR800
Svar
Kom frisk meld jer til den fede tur jo flere jo sjover bliver turen. Det er et utrolig landskab flot natur og nogle fede bjerge at køre i og så bliver der også tid til hyggeligt samvær på hotellet om aften med den pris kan alle være med (y)(h)
Honda 1000RR
Svar
Det var noget af en tur, den springer jeg lige over.Smile
Svar
Kom nu bufas det bliver en fed tur . Det kan da ikke passe det kun er mig der skal have ømme balder Wink
Honda 1000RR
Svar
Op på hesten Bufas.
Tidligere ejer af: SMC 302, Dinli Centhor 700 og Adly 500. Kører nu Honda VFR800
Svar
Jeg skal have andet end Panodil hvis jeg skal sidde på den flade så langt.
Hvis i nu køber nogle knopdæk så kan i jo tage med til Hofors i 4 dage til sommer (y)
Svar
Vi kan nok skaffe noget stærkere Smile
Tak for tilbuddet, men min MC må ikke udsættes for mudder.
Svar
Der er 740km fra Aalborg til Harzen
Der er 570km fra Roskilde til Harzen hvis man tager færgen til Rostock.

740km kan køres på 11½ time ved en gennemsnits hastighed på 65 km/t.
Da vi kører hurtigere end 65 km/t, men holder mange pauser undervejs forventer vi at kunne køre de 740 km på omkring 12-13 timer.

Vi kører fra Aalborg omkring kl. 6 om morgenen og er i Harzen til aften hvor vi spiser aftensmad på hotellet.

740km lyder af meget på én dag, men vi har hele dagen til det.
Svar
SÅDAN........!
Det lyder som en rigtig fed tur, og jeg regner stærkt med at jeg vil deltage.
Nu håber jeg så bare ikke der kommer en konfirmation indover fra højre som jeg ikke ved noget om endnu :o
For mig er det bare vigtigt at vi kan parkere sikkert i en garage eller lign.
Men nogle hoteller har jo også disse aflåste kældergarage, det må lige undersøges.
Super ide.....!
Svar
Super, du skal være velkommen til at køre med.
Vi har bestilt 5 værelser på Kneipp-Bund-hotel Heikenberg. De 4 værelser er reserveret af deltagere (Søren TE450, Peter Kawa 1100, Rene CBR 1000 og mig), du skal være velkomme til at ligge beslag på de sidste værelse. Jeg tror dog ikke de har parkeringskælder, men vi kan låse maskinerne sammen. Alternativ skal du selv finde et hotel i nærheden med parkeringskælder.
Vi giver 12-1300kr for pr værelse og 3 nætter inkl. morgenmad og betaler dernede.
Svar

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)