Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Adly 500s eller aeon Cobra 400
Hejsa forum! 
Har nu snart gået længe med drømmen om ATV. Og er smask forelsket i adly's 500s, jeg har set den et par gange og synes den ser også lyder fantastisk. Men jeg har næsten lige prøvekørt en cobra 400. Og jeg må sige at prisforskellen hiver mig lidt mod cobra'en. 

HVad er jeres erfaringer med disse maskiner. Hvad er fordele og ulemper?
Svar
Jeg har haft en Adly 500 og var glad for den.
Jeg er bange for at det måske bliver svært at finde nogle der har erfaring med Cobra 400.
Tidligere ejer af: SMC 302, Dinli Centhor 700 og Adly 500. Kører nu Honda VFR800
Svar
(30-10-2016, 14:40)jangermann Skrev: Jeg har haft en Adly 500 og var glad for den.
Jeg er bange for at det måske bliver svært at finde nogle der har erfaring med Cobra 400.

Jeg synes heller ikke man kan læse så meget om den, offroad har den 30 hk, jeg tænker lidt på om jeg ikke kommer til at savne lyden af gear og fornemmelsen af kontrol, da cobra'en er automat gearet. og bare fuld knald derudaf. Jeg synes desværre bare at prisen for Adly'en ligger en tand for højt.
Svar
Med de nye regler pr 1 jan 17 bliver Adly'en nok ikke billigere...

Sendt fra min F8131 med Tapatalk
Svar
(31-10-2016, 19:12)WhiteSpider Skrev: Med de nye regler pr 1 jan 17 bliver Adly'en nok ikke billigere...

Sendt fra min F8131 med Tapatalk

Har godt hørt der kom nye regler, men jeg ved ikke hvad de indebærer ?
Svar
Noget i stil med at der skal være differentiale på bagakslen og elektronisk indsprøjtning.
Så er der lidt rygter om at de højst må kunne kører 90 kmt og der må ikke køres mere end 90 kmt på dem heller. Men det går jo hånd i hånd.
Der siger rygterne også at den med 90 kmt ikke vil gælde for de "gamle". Dem må der stadig køres det de kan rende på.
Jeg sad og læste noget om at de nye som kun må køre 90 kmt så til gengæld ikke er begrænset på HK. De må have alle deres HK, men så ikke kunne kører mere end 90 kmt.
Nogle steder står der også at de skal have kardan og kæde træk er no go.
Hvor meget af de ting der passer skal jeg ikke kunne sige.
Du kan Google lidt Euro 4 ATV Quad, så kommer der lidt frem. Euro 5 kommer så efter 1 år mere. Bliver spændende hvad de så vil ødelægge der.
Svar
(03-11-2016, 19:01)Noziroh Skrev: Noget i stil med at der skal være differentiale på bagakslen og elektronisk indsprøjtning.
Så er der lidt rygter om at de højst må kunne kører 90 kmt og der må ikke køres mere end 90 kmt på dem heller. Men det går jo hånd i hånd.
Der siger rygterne også at den med 90 kmt ikke vil gælde for de "gamle". Dem må der stadig køres det de kan rende på.
Jeg sad og læste noget om at de nye som kun må køre 90 kmt så til gengæld ikke er begrænset på HK. De må have alle deres HK, men så ikke kunne kører mere end 90 kmt.
Nogle steder står der også at de skal have kardan og kæde træk er no go.
Hvor meget af de ting der passer skal jeg ikke kunne sige.
Du kan Google lidt Euro 4 ATV Quad, så kommer der lidt frem. Euro 5 kommer så efter 1 år mere. Bliver spændende hvad de så vil ødelægge der.
Det var da en dejlig nem måde at ødelægge det for alle de glade brugere. Hold da kæft en gang party-crashers. Jeg overvejer den aeon 400 godt nok er motoren mindre men, det er der ikke er gear på, gør at konen måske har lyst til at trække den rundt på vejen ind imellem Wink
Svar
I kan lige så godt købe en Renault Twizy med det samme :-) og i kan få en prøvetur i min ;-)
Tidligere ejer af: SMC 302, Dinli Centhor 700 og Adly 500. Kører nu Honda VFR800
Svar
(05-11-2016, 20:42)jangermann Skrev: I kan lige så godt købe en Renault Twizy med det samme :-) og i kan få en prøvetur i min ;-)

Den er ellers meget sød, men ikke helt det jeg kigger efter ;Wink
Skal du af med den da?
Svar
Nej da, jeg skal ikke af med den, det er jo fremtiden ;-)
Har kørt 6000km i den på 1.5år, den kan vi ikke undvære . Ungerne er vilde med den, og fruen bruger den også til shopping mm.
Svar

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)