Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skal have første ATV, men hvilken?
Jeg har leget med tanken om at skulle have en ATV, og er lidt faldet for Adly 500s, dog (måske optimistisk?) ville jeg gerne ha noget lidt større end 500ccm.
Er også åbne for andre gode forslag af valg af ATV Smile

Den er i stedet for bil nr 2 Smile Jeg har firmabil til dagligt, så den skal bruges de weekender fruen arbejder, så jeg ikke sidder fast derhjemme Smile
Også er det lidt i stedet for motorcykel hvor jeg helt sikkert slår mig selv ihjel Big Grin

Så kom frisk med meninger , for og imod, og ikke mindst, hva der er sjovt til både on og offroad! Big Grin
Svar
Hvis du vil have noget til både on og offroad skal du kigge på noget 4x4 fx: CF MOTO EPS, http://cfmoto-us.com/products/atvs/2015/cforce-800-eps.

Men skal du have en gade maskine er der flere gode at vælge i mellem, bland andet: ADLY 500S, Dinli 450, SMC RAM 520R, Hyosung 450TE.

Så længe du køber en med over 400CC motor og som ikke er en kineser så skal det nok gå.

Om du køber en 500CC eller en 700CC Quad så vil du ikke kunne mærke den store forskel fra 0-100km/t. Når vi køre ligger vi rimelig enes, men "The all time favorite" er en Yamaha Raptor 700R.

Tag en tur til en forhandler og prøv nogle forskellige, så finder du ud af hvad der passer dig bedst.
Jeg er ung og fuld at ATV i blodet!
Indehaver af en Hyosung TE450(15.000KM +)
Tidligere Indehaver af en ADLY 500S(12.000KM)
Svar
Vil dog indskyde at hvis du skal køre terræn skal du købe en stærk maskine.
Du skal også have med i overvejelserne om du skal have konen med af og til eller evt en af ungerne ? Men som der allerede er blevet sagt så tag ud og prøv nogle stykker. Kører selv cam Am renegade. Den er rigtig fin til vej kørsel og PERFEKT til terræn Smile
Tidligere atv'er
Adly 500s 52 HK 500cc hvid
Nuværende Atv
Can Am Renegade 800R. 71 HK 800cc gul og sort.
Svar
Har du set den her Smile

http://gadeatv.dk/forum/viewthread.php?thread_id=1031
Svar
Til asfalt og grus er Quad at foretrække ( hyosung 450, adly500, access 450, raptor 350/700, smc 500 )
Har selv kørt Polaris 850 touring, stor tung og fanatiskt i naturen ( ler, mudder, bakker og skov ) men en gyngehest på vejen i hastigheder over 80, dyr i brændstof 7km/l og evindelige olieskift af differentialer og motor, samt remtrækket er ikke beregnet til langture.
Access 450 sm 2011
Polaris 850 touring 2011 ( solgt )
Svar
Når jeg siger off-road er det ikke sumpkørsel, jeg tænkte mere at tage en skovsti rundt, eller vende samtlige sandkorn på lakolk strand på rømø :-D
Og ja, ville gerne kunne tage fruen eller lillepigen med på tur (når hun bliver gammel nok).
Desuden er det en vigtig ting at kunne få bagageholder til den som man kan til adly 500 Smile
Har dog mest kun kunne finde adly 500 og smc 520 på nettet.
Og det har været i Nordjylland og Sjælland.
Er der ingen forhandler i Sønderjylland, og har i evt nogle link dertil? Smile
Svar
Så er det en Quad du skal have Wink
Der er flere med smc og access herinde.
Har selv en access 450 sm og er meget tilfreds, Lillemor sidder fint bagpå og bagagerack og box er monteret.

Attached files
[Image: img_20150308_131749.jpg]
Access 450 sm 2011
Polaris 850 touring 2011 ( solgt )
Svar
Citat:carnival skrev:

Så er det en Quad du skal have Wink
Der er flere med smc og access herinde.
Har selv en access 450 sm og er meget tilfreds, Lillemor sidder fint bagpå og bagagerack og box er monteret.

Ser ellers godt ud ????
Undre mig dog over at der ikke er den store forskel på 500 og 700 ccm, da jeg også godt vil ha noget med noget brøl i ????
Men har du et link eller lignende til en forhandler der har sådan en?
Svar
Der er stor forskel på en standard 500 og 700 ccm.
Feks. Raptor 700 der sker der noget ved 5000 omdr. Og smc 520 er det ved 7 - 9000 omdr. Raptoren har bundtræk og en mere rolig motorgang hvor smc'en tager mange omdrejninger..

Der er også stor forskel på prisen som jo også afspejler kvaliteten.

Hyosung 450 ccm standard er set solgt for 35000 og op.
SMC /Adly 500 ccm standard 55000 og op.
Yamaha Raptor 700 standard 120000 og op.

Som flere skriver prøv flere maskiner så finder du en som passer til dig. Husk det koster og lave dem om fra standard. Hvis du nu ønsker den mere bred nerf bar. Mere brøl fra motoren / udstødningen.
Svar
Ja okay, har set adly 500 ved atvatv.dk til 75000 kr including afgift.
Vil godt ha powerkit og en anden udstødning, og bagagerack ????
Svar

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)